Regulamin użytkowania szafek uczniowskich

REGULAMIN UŻYTKOWANIA SZAFEK UCZNIOWSKICH W ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM NR 7 W WAŁBRZYCHU

REGULAMIN UŻYTKOWANIA SZAFEK UCZNIOWSKICH
W ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM NR 7 W WAŁBRZYCHU

§ 1 Postanowienia ogólne

1.
Regulamin użytkowania szafek uczniowskich określa szczegółowe zasady oraz organizację użytkowania majątku ruchomego w postaci szafek uczniowskich przez uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 37 z Oddziałami Sportowymi im. Stanisława Staszica w Wałbrzychu.
2.
Z szafek uczniowskich korzystają uczniowie szkoły.
3.
Uczeń rozpoczyna użytkowanie szafki po uprzednim zapoznaniu się z niniejszym regulaminem oraz podpisaniu oświadczenia (załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu).
4.
Uczeń, który użytkuje szafkę, jest zobowiązany do jej poszanowania oraz użytkowania zgodnego z jej przeznaczeniem.
5.
Każda szafka posiada numer przypisany do konkretnego ucznia.
6.
Wychowawca klasy przechowuje ewidencję korzystania z szafek uczniowskich, do której dostęp mają dyrektor szkoły, wicedyrektor, sekretarz szkoły (dotyczy szafek w budynku przy ul. Dunikowskiego 39) oraz starszy referent (dotyczy szafek w budynku przy ul. Głównej 2).
7.
Dyrekcja szkoły, wychowawca klasy, nauczyciele oraz pozostali pracownicy mają prawo zwracać uwagę na wszelkie przejawy nieprawidłowości w zakresie dysponowania i użytkowania szafek.

 

§ 2 Podstawowe zadania i obowiązki użytkowników szafek

1.
Szafki uczniowskie służą uczniom do przechowywania ubrań, książek, pomocy naukowych oraz innych przedmiotów związanych z przebywaniem ucznia na terenie szkoły.
2.
Użytkownik szafki ponosi pełną odpowiedzialność za jej zawartość, dba o jej należyte użytkowanie i poszanowanie.
3.
Uczeń powinien przechowywać w szafce swoje rzeczy w taki sposób, aby zachować zasady higieny i bezpieczeństwa.
4.
Zabrania się przechowywania przedmiotów niezwiązanych z czasem pobytu ucznia w szkole, w szczególności przedmiotów wartościowych, za utratę których szkoła nie ponosi odpowiedzialności.
5.
Zabrania się przechowywania w szafkach uczniowskich jakichkolwiek substancji chemicznych, biologicznych, alkoholowych, wyrobów tytoniowych, środków odurzających i innych uznawanych za niebezpieczne dla zdrowia i/lub życia.
6.
Zabrania się przechowywania w szafkach uczniowskich niezjedzonych kanapek, innej żywności, napojów z niebezpiecznym zamknięciem oraz brudnej odzieży.
7.
Zabrania się umieszczania wewnątrz i na zewnątrz szafki napisów, rysunków, naklejek oraz podejmowania innych działań mających trwały skutek.
8.
Uczeń nie może zamieniać szafki z innymi użytkownikami szafek, a także udostępniać przydzielonej szafki innym użytkownikom.
9.
Ewentualne kradzieże mienia, wszelkie uszkodzenia i usterki powinny być niezwłocznie zgłaszane przez ucznia do wychowawcy, wicedyrektora lub dyrektora szkoły.
10.
Przed zakończeniem zajęć dydaktycznych w danym roku szkolnym użytkownik szafki zobowiązany jest do opróżnienia szafki ze wszystkich znajdujących się tam przedmiotów i oddania klucza wychowawcy klasy.
11.
W przypadku pozostawienia jakichkolwiek rzeczy w szafce na okres wakacji, przedmioty te zostaną trwale usunięte przez pracowników szkoły.
12.
Zabrania się próby otwierania innych szafek. Taki czyn może zostać uznany za usiłowanie włamania.
13.
Dyrektor szkoły, wicedyrektor oraz pedagog szkolny ma prawo i obowiązek sprawdzić stan szafki uczniowskiej w obecności ucznia lub w szczególnych sytuacjach w obecności rodzica/opiekuna prawnego.
14.
Uczeń ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności podczas otwierania i zamykania drzwi od szafki.
15.
Za umyślne uszkodzenia szafki przez ucznia odpowiedzialność materialną ponosi jego rodzic/opiekun prawny.

§ 3 Klucze i zasady ich użytkowania

1.
Klucz do szafki uczeń otrzymuje od wychowawcy klasy.
2.
Informacja o numerze przydzielonej szafki jest dostępna do wglądu u wychowawcy klasy, sekretarza szkoły (dotyczy szafek w budynku przy ul. Dunikowskiego 39) oraz starszego referenta (dotyczy szafek w budynku przy ul. Głównej 2).
3.
Uczeń potwierdza odebranie klucza poprzez podpisanie oświadczenia (załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu).
4.
Uczeń otrzymuje klucz do szafki, który podlega zwrotowi.
5.
W ostatnim tygodniu zajęć szkolnych (przed feriami letnimi) uczeń zobowiązany jest do opróżnienia szafki, usunięcia wszystkich przedmiotów i oddania klucza wychowawcy klasy.
6.
Uczniowie, którzy kończą naukę w szkole w ciągu roku szkolnego zobowiązani są do zwrotu klucza wychowawcy klasy w ostatnim tygodniu/dniu pobytu w szkole.
7.
Uczniowie, którzy nie zwrócą klucza, będą obciążeni kosztem wymiany wkładki.
8.
W przypadku zniszczenia, zagubienia lub kradzieży klucza uczeń zobowiązany jest do powiadomienia o tym fakcie wychowawcy klasy, wicedyrektora lub dyrektora szkoły.
9.
W przypadku zniszczenia, zagubienia lub kradzieży klucza rodzic/opiekun prawny ucznia jest zobowiązany dorobić nowy klucz na własny koszt.
10.
W celu dorobienia klucza rodzic/opiekun prawny zgłasza się do sekretarza szkoły (dotyczy szafek w budynku przy ul. Dunikowskiego 39) lub starszego referenta (dotyczy szafek w budynku przy ul. Głównej 2) celem odebrania klucza. Zapasowy klucz należy zwrócić w ciągu 3 dni roboczych. W przypadku zagubienia/uszkodzenia klucza zapasowego rodzic/opiekun prawny pokrywa koszt wymiany wkładki.
11.
Uczniowie zabezpieczają swoje mienie, które przechowują w szafkach poprzez ich prawidłowe zamykanie, niepozostawianie klucza w zamku oraz nieudostępnianie go innym osobom.

§ 4 Ustalenia dodatkowe

1.
W przypadku, kiedy znany jest sprawca zniszczenia szafki uczniowskiej, ponosi on całkowite koszty związane z naprawą lub zakupem nowej szafki.
2.
Postępowanie wyjaśniające w przypadkach szczególnych prowadzi pedagog szkolny, wicedyrektor lub zespół doraźnie powoływany do tego celu.
3.
Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szafkach.
4.
Uczeń na każde wezwanie pedagoga szkolnego, wicedyrektora lub dyrektora szkoły zobowiązany jest okazać rzeczy przechowywane w szafce. W przypadku odmowy otworzenia szafki lub podejrzenia o przetrzymywanie w szafkach zabronionych przedmiotów pedagog szkolny, wicedyrektor lub dyrektor szkoły ma prawo wglądu do szafki. W każdym takim przypadku sporządzana jest pisemna notatka.

§ 5 Postanowienia końcowe

1.
Z regulaminem zapoznają się uczniowie i ich rodzice/opiekunowie prawni, w każdym roku szkolnym.
2.
Rodzice/opiekunowie prawni potwierdzają zapoznanie się z regulaminem poprzez złożenie podpisu na oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. Oświadczają tym samym, że zapoznali się z regulaminem użytkowania szafek uczniowskich i zobowiązują się do przestrzegania jego postanowień oraz potwierdzają, że ponoszą pełną odpowiedzialność za rzeczy przechowywane w danej szafce.
3.
Wszyscy uczniowie zobowiązani są znać, przestrzegać i stosować postanowienia niniejszego Regulaminu.
4.
Regulamin dostępny jest na stronie internetowej szkoły.
5.
W sprawach nieunormowanych niniejszym Regulaminem decyzje rozstrzygające podejmuje dyrektor szkoły.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content